Les bandes de música catalanes porten a l’Alguer els seus sons
El Concert per l’Alguer servirà per segellar la signatura d’un conveni de col·laboració entre la FCSM i l’Obra Cultural de l’Alguer per treballar plegats en ambdós territoris per tal de donar a conèixer i reivindicar el patrimoni musical popular català
La Banda de la Federació Catalana de Societats Musicals (FCSM) i la banda musical Antonio Dalerci de l’Alguer (Sardenya) oferiran aquest diumenge un concert de pasdobles, sardanes, jotes, música simfònica i lírica catalana. L’objectiu és reivindicar i donar a conèixer arreu d’Europa la riquesa del patrimoni musical català.
La Banda de la FCSM estarà integrada per 70 músics provinents de vuit formacions musicals de la geografia catalana: Bandes de Sant Llorenç de La Galera, Agrupació Musical Rapitenca de Sant Carles de la Ràpita, La Cala de l’Ametlla de Mar, Clau de Vent de Vandellòs i l’Hospitalet, l’Emburgada d’El Perelló, la banda de Benissanet, la BUMT de Tarragona i la Symphocat de Barcelona, dirigits tots ells pels directors Oriol Navarro, Antonio Alburquerque i Emilio Cabello. També intervindran el tenor Jesús Piñeiro i balladors de jota de la Ribera d’Ebre. La banda Antonio Dalerci, de l’Alguer, sota la batuta del director Francesco Saiu, obrirà i tancarà el concert.
El programa del concert (a les 19.30h) inclourà conegudes danses i cançons catalanes, com les sardanes ‘L’Empordà’ i ‘Ploro per tu’, el ‘Cant de la Senyera’, la ‘Cançó d’amor i de guerra’ o la jota de Vilaba ‘La dansada’, a més d’alguns fragments d’òperes de Verdi i Puccini.
El Concert per l’Alguer servirà per segellar la signatura d’un conveni de col·laboració entre la FCSM i l’Obra Cultural de l’Alguer per treballar plegats en ambdós territoris per tal de donar a conèixer i reivindicar el patrimoni musical popular català. Amb aquest acord també es donarà el vistiplau a la incorporació de la banda musical Antonio Dalerci de l’Alguer a la Federació. D’aquesta manera, la FCSM tindrà representació fora de Catalunya.
En la mateixa línia d’internalització de la música catalana, la Banda de la FCSM viatjarà a Brussel·les per fer un concert el dia 14 d’abril a l’Església de Sant Joan Baptista. Aquest esdeveniment, segons la FCSM, vol ser també un homenatge a tot el Govern a l’exili i als presos polítics, amb un record especial per a les seves famílies.