José R. Pascual-Vilaplana dirigeix el tercer curs de direcció de banda amb els professors convidats Salvador Brotons i Carlos Ramón
Fins al 14 d’abril els alumnes es poden inscriure al curs que es durà a terme entre el 3 i 7 de juliol de 2023

L’Auditori de Barcelona i la Banda Municipal de Barcelona, amb la col·laboració de la Federació Catalana de Societats Musicals, obren la convocatòria del tercer Curs de Direcció per a Banda de L’Auditori de Barcelona. Dirigit per José R. Pascual-Vilaplana, director titular de la Banda Municipal de Barcelona, el curs es desenvoluparà entre el 3 i el 7 de juliol.
S’acceptaran un màxim de 10 alumnes actius i també es permetrà que assisteixin alumnes oients, que formaran part de les classes teòriques i com a espectadors a les classes pràctiques. Les classes es desenvoluparan durant el matí i la tarda.
Els interessats en conèixer més sobre el Tercer Curs de Direcció de banda poden escriure a cursdirecciobandes@gmail.com.
Aquest any hi participarà com a professors convidats que s’uniran a José R. Pascual-Vilaplana per dur a terme la tasca docent. El senyor Carlos Ramón, sotsdirector de la Banda Municipal de Barcelona, i Salvador Brotons, director i compositor, ha escrit més de 150 obres, majoritàriament orquestrals i de cambra.
José R. Pascual-Vilaplana, director titular de la Banda Municipal de Barcelona
Director titular de la Banda Municipal de Barcelona des de 2018 i de la Banda Municipal de Bilbao des de 2015. Alumne de direcció de mestres com ara Jan Cober, Eugène Corporon, Karl Österreicher i Hans Graf, ha dirigit diverses formacions simfòniques a Alemanya, Colòmbia, Eslovènia, Espanya, França, Països Baixos, Cuba, Itàlia, Portugal, Romania, Suïssa, Uruguay i USA, com ara Banda Nacional Juvenil d’Holanda, Banda Nacional Juvenil de Colòmbia, SAF Armed Forces Band de Ljubljana, Bandes Municipals de Buenos Aires, Montevideo, A Coruña, Alacant, Madrid, Santa Cruz de Tenerife, Santiago de Compostela, Vitòria… Orquestra Simfònica de Bilbao, O. S. de Múrcia, O. S. de Castella Lleó, O. Filharmònica de Gran Canària…
Ha enregistrat més de trenta CD’s com a director i ha treballat amb solistes internacionals com ara Sergei Nakariakov, Pacho Flores, Jorgen van Rijen, Elisabete Matos, Albert Guinovart, Sergio Carolino o Estrella Morente, entre d’altres.
És guanyador dels Concursos Internacionals de Direcció del WMC de Kerkrade (Països Baixos, 1997) y de la EBBA a Birmingham (Anglaterra, 2000). Des de 2010 és principal director convidat de la Banda Simfònica Portuguesa d’Oporto.
Carlos Ramón, sotsdirector de la Banda Municipal de Barcelona
Nascut a Crevillent (Alacant), obté el títol superior de trompeta al Conservatori de Múrcia i es gradua en Direcció a la ZUYD University-Conservatorium Maastricht (Països Baixos), on també obté el Màster en Direcció.
Mestres com José R. Pascual Vilaplana, Manuel Mondéjar Criado i Jan Cober són els seus mentors en la direcció. Ha actuat com a director convidat amb la Luxembourg Military Band “Grand Ducale”, European Youth Wind Orchestra, la Banda Municipal de Barcelona i Banda Municipal d’Alacant.
El 2017 va ser guanyador del “7th European Conductors Competition” organitzat per l’European Brass Band Association en Oostende (Bèlgica), guanyant també el premi especial del públic. Al juliol del mateix any guanya el premi de direcció de banda més important mundialment, l’”International Conductors Competition”, emmarcat al World Music Contest de Kerkrade, on obté la “Batuta d’Or”.
Ha estat director titular de l’Agrupación Musical do Rosal (Pontevedra) i l’ AMCE “Santa Cecília” d’Elda. Actualment, és director de la Unión Musical Torrevejense i sotsdirector de la Banda Municipal de Barcelona, activitats que compagina amb la direcció artística de la Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.
Salvador Brotons, director i compositor
Com a compositor ha escrit més de 150 obres, majoritàriament orquestrals i de cambra, i ha guanyat diversos guardons, entre ells el Premio Orquesta Nacional de España (1977), el premi Jove d’Or (1980), el Premi Ciutat de
Barcelona (1983 i 1986), el Southeastern Composers League Award (1986), The Madison University Flute Choir Composition Award (1987) i el Premi Reina Sofia de Composició (1991). Un bon nombre de les seves obres han estat editades i també enregistrades en diversos CD, tant a Europa com als Estats Units.
Al nostre país ha estat director titular de l’Orquestra Simfònica de Balears “Ciutat de Palma” (1997-2001 i 2009-2013), l’Orquestra Simfònica del Vallès (1997-2002) i la Banda Municipal de Barcelona (2007-2018). Des de l’any 1991 dirigeix la Vancouver Symphony (Estats Units) i, actualment, és també el principal director convidat de la Banda Municipal de Barcelona. Com a convidat ha dirigit diverses orquestres a Israel, Alemanya, Xina, Bèlgica, Corea, França, Itàlia, Mèxic, els Estats Units i al nostre país. A més, compagina una intensa agenda com a director d’orquestra amb la composició d’un bon nombre d’encàrrecs d’obres de tot gènere. És professor de direcció d’orquestra i composició a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). El 2020 ha estat distingit amb el Clark County Arts Commission Lifetime Achievement Award pels seus anys al servei de la comunitat artística de
SW Washington.
Descarrega les bases del Curs de Direcció 2023