Notícies

Actua Cultura convoca un acte per reclamar el 2% del pressupost de la Generalitat en Cultura

Tal com manifesten els promotors: “Després de 10 anys, els sectors culturals diem PROU!”

Dilluns 9 de març a les 16h a la Plaça del Rei de Barcelona es visualitzarà les demandes del sector cultural que han estat vehiculades per la plataforma Actua Cultura.

Recollint diverses adhesions de músics, artistes audiovisuals, i d’altres sectors culturals, la plataforma denuncia “una situació de precarietat a causa de la manca de reconeixement envers la cultura”. Les seves principals demandes són: un increment del pressupost de Cultura de la Generalitat fins al 2%, i l’aplicació d’una política que activi els públics de la cultura.

Segons les dades dels responsables de la plataforma el pressupost actual del Departament de Cultura és de 240M€ i representa el 0’65% del pressupost de la Generalitat. A França representa el 2’5% i a Portugal representa l’1’8%. La despesa per habitant en cultura de la Generalitat és de 30€/any. A França és de 476€ i a Portugal és de 158€. Des d’Actua Cultura es considera que la davallada en un 50% del pressupost de cultura de la Generalitat des de 2009 fins ara ha suposat la desaparició de línies d’ajut a la creació, a la producció i a la promoció cultural. Afegeixen que els diferents àmbits de la cultura han mantingut el seu compromís durant molts anys malgrat les retallades.

Tal com manifesten els promotors: “Després de 10 anys, els sectors culturals diem PROU!

Els interessats en adherir-se a Actua Cultura i les seves reclamacions, poden fer clic aquí.

Show More

Related Articles

Back to top button